Past 21. May until 23. July 17

Inga Danysz – Insufficient Funds

Inga Danysz ist Preisträgerin des »Columbus-Förderpreis für aktuelle Kunst 2016«, der in enger Zusammenarbeit mit der ADKV Arbeitsgemeinschaft Deutscher Kunstvereine vergeben und von einer Einzelausstellung in einem assoziierten und jährlich wechselnden Kunstverein begleitet wird.

Inga Danysz befasst sich mit Fragen nach der persönlichen Erinnerung und einem umfassenden Geschichtsverlust, sie fragt nach der eigenen Biografie inmitten untergegangener politischer Projekte oder Projektionen, nach den ungewissen Möglichkeiten von Kunst zwischen funktionalem Dekor und widerständiger Materialität sowie nach einer gegenwärtigen Bildlichkeit, die sich beständig zwischen der Auflösung und körperlichen Behauptung von Form hält. Dies gelingt ihr in emblematischen Bildobjekten, Plastiken und Installationen, in denen sie ebenso präzis wie sensibel mit sozialen und institutionellen Räumen umgeht.

Inga Danysz is the winner of the "Columbus Promotion Prize for Contemporary Art 2016". This prize is awarded in close cooperation with the ADKV Arbeitsgemeinschaft Deutscher Kunstvereine and is accompanied by a solo exhibition in an annually changing art association.

Inga Danysz deals with questions of personal memory and a comprehensive loss of history. She asks about her own biography in the midst of vanished political projects or projections about the uncertain possibilities of art between functional decoration and resistant materiality – a contemporary imagery that constantly moves between the dissolution and physical assertion of form. This is how emblematic pictorial objects, sculptures and installations are created, in which she deals with social and institutional spaces.

Exhibition view Inga Danysz – Insufficient Funds. © Inga Danysz. Photos: Frank Kleinbach.

Opening
Sunday, May 21, 11 a.m

Welcome
Wolfgang Riehle, Chairman

Introduction
Christian Malycha, Art Director

Inga Danysz: born in Warsaw in 1990. 2010-2015 Städelschule (class of Willem de Rooij), Frankfurt am Main. 2012 Artist in Residence, Forum Da Maia, Porto. 2014 CooperUnion, New York. 2015-2017 residency grant, De Ateliers, Amsterdam. 2017 Artist in Residence, Skaftfell Center for Visual Art, Iceland.

Selected solo exhibitions: 2017: Insufficient Funds, Kunstverein Reutlingen. 2015: Alone again or, Schmidt & Handrup, Cologne. 2014: Inarguable Realities, AMO Studios, New York. 2012: R.I.P. (2012), CPH:DOX, Copenhagen.

Selected group exhibitions: 2017: Deep State, De Ateliers, Amsterdam. Rootless Rocks and Drifting Stones, Superdeals, Brussels. 2016: Slow Works, Sydney, Sydney. 2015: Flawless, Husslehof, Frankfurt am Main. New Suprematism, PPC, Frankfurt am Main. Parked like serious Oysters, Museum of Modern Art, Frankfurt am Main. Artists of the day after tomorrow, Baden-Baden State Art Gallery. Transition, Fiebach Minninger, Cologne. 2014: Lowlife Extravaganza, 7 East 7th Street, New York. 2013: Freak Out, Greene Naftali Gallery, New York. 2012: Hamlet, Portikus, Frankfurt am Main. 1st Tibilisi Triennial, Tbilisi. Baby, I lost my Handshoes..., Forum da Maia, Porto. 2011: Lost Dog, Soho Factory, Warsaw. Superposition, Beige Cube, Frankfurt am Main.